شناسهٔ خبر: 28771 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

يك نماينده مجلس مطرح كرد:

ضرورت توسعه شبکه‌های حمل و نقل یکپارچه و چندوجهی/ گام‌های مثبت در راه‌اندازی سامانه شاهراهی

سید هادی بهادری نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت‌: گام‌های اولیه خوبی اعم از طراحی و بحث های نظارتی در زمینه راه اندازی سامانه شاهراهی در کشور برداشته شده و تا عملیاتی شدن سخت افزار این سامانه طبیعتا زمان زیادی نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید هادی بهادری،  نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب گفت: امروز نقش حمل و نقل برکسی پوشیده نیست و برای تمام زیر ساخت‌های اقتصادی موضوع حمل و نقل یک موضوع پایه و اساسی است.

وی همچنین در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد اظهارداشت: در این ارتباط کشورهای مختلف تلاش کرده‌اند شبکه‌های شریانی خود را ایجاد کنند تا مردم برای این موضوع نیازمند نباشد که از داخل شهرها و محل‌های جمعیتی تردد داشته باشند.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد شبکه های شریانی به لحاظ ایمنی، کنترل آلودگی صوتی ، هم به لحاظ آلودگی های محیط زیستی ، زمان و هزینه، هم به لحاظ مصارف سوخت و غیره می‌تواند نقش موثری در کشور ایفا کنند.

وی افزود: تردد از داخل شهرها و محیط های جمعیتی ضمن اتلاف وقت و زمان سبب نقصان در فرآیند و ناوگان حمل و نقل می شود بنابراین ایران نیز همانند سایر کشورهای دنیا به چنین شاهراه‌های در موضوعات جاده‌ای و سایر حوزه‌های حمل و نقل نیاز دارد منتها این فرایند در ایران هنوز ناقص است.

بهادری بیان داشت: گام های اولیه خوبی اعم از طراحی و بحث های نظارتی در زمینه راه اندازی سامانه شاهراهی در کشور برداشته شده و تا عملیاتی شدن سخت افزار این سامانه طبیعتا زمان زیادی نیاز است.

وی تصریح کرد: در بخش زیر ساخت‌ها امروز کشور با مشکلات زیادی در حوزه خطوط حمل و نقل ریلی، شبکه های جاده ای و غیره مواجه است.

نائب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: از حیث نرم افزاری پیشرفت های قابل توجهی تاکنون در کشور صورت گرفته است منتها تا روزی که بخواهیم شبکه‌ها را به هم اتصال دهیم و تمام شبکه‌های مهم کشور به صورت ماتریسی به هم متصل باشند هنوز زمان زیادی نیاز است.

وی افزود: در توسعه زیرساخت های حمل و نقل ، سرمایه گذاری بخش خصوصی کافی نیست و باید سرمایه گذاری های دولتی هم باشد.

بهادری یادآورشد: دولت در این زمینه کارهای بزرگی را شروع کرده منتها تا رسیدن به نقطه مطلوب با توجه به وسعت کشور فاصله زیاد است و سرمایه گذاری بیشتری را می‌طلبد.

نظر شما